Saturday, May 8, 2010

Rahman Talib Penyambung Lidah Kickdefella?

Aku tertarik dengan satu artikel Rahman Talib Seluar Dalam, berjudul 2008:Husam Usaha Lemahkan Pak Lah Tapi Terengganu Masih Kalah. Artikel ini dikeluarkan ketika isu dana RM4 juta yang dikaitkan dengan Husam masih panas walaupun Husam keras menafikan. Anda perlu klik untuk baca.

Tetapi Seluar Dalam macam dah jadi penyambung lidah Kickdefella. Nampaknya teori main wayang antara kedua mangkuk ini yang dicetuskan oleh blogger Batu Api satu ketika dulu (lupa artikel mana) ada asasnya. Dah terang-terang Husam kata "PAS tidak pernah memburukkan Pak Lah sewaktu berkempen", si Seluar Dalam ini boleh pulak menulis Husam berusaha lemahkan Pak Lah; seolah-olah membenarkan tuduhan Kickdefella.

Semua orang tahu, usaha memburukkan imej Pak Lah ialah usaha blogger termasuk media Tranungkite yang menjadi medium kepada blogger2 yang sekian ramai ini. Medium inilah yang dikata 'sarang blogger pondan' oleh Seluar Dalam.

Kemudian cuba pula mempertikaikan kekalahan PAS Terengganu pada 2008 untuk dibandingkan dengan kelantan . Inilah blogger bodoh yang baru nak bertatih tapi dan cuba bawa kereta. Tengoklah fakta!

Keputusan 2008 di Kelantan dan Terengganu sebenarnya hampir sama dengan keputusan PRU 1995. Tahun 1995, PAS (dan gabungan) menang 36 kerusi di Kelantan dan 8 kerusi DUN di Terengganu. Tahun 2008, menang 37 kerusi di Kelantan dan 8 kerusi di Terengganu. Anda boleh buat semakan di sini, takut salah kira!

Jadi sebenarnya tak berbeza pun! Tapi ketika itu (1995) ada ke orang bodoh yang menjerit salahkan PAS Terengganu sebab kalah?

Takkan tak baca fakta, Melayu tidak berubah sangat tahun 2008. Itupun undi popular meningkat dengan kadar yang baik. Takkan ini tak mahu diambil kira!

Sejak bila kalah menang jadi ukuran utama prestasi? Hanya blogger bodoh yang tak ada tarbiyah yang faham begitu.

Pembohongan Seluar Dalam ini makin keterlaluan bila menuduh PAS Terengganu mewujudkan blogger untuk menyerang dia. Perasan hebat ke apa kau ni?! Buktikan atau kurang-kurang bersumpah membenarkan tuduhan itu, kerana aku sendiri bersedia bersumpah laknat menafikan apa-apa kaitan blog ini dengan mana-mana pimpinan. Jangan buat fitnah kepada orang yang tiada kaitan. Takat mengembek macam kambing baik tak payah!

Sumpahlah. Jangan berlagak macam khunsa! Kalau betul Pas Terengganu yang wujudkan blog ini, bagi bukti pasal aku nak guna untuk claim pitis dari Ustaz Harun!

Fitnah tak habis-habis kau ni Seluar Dalam! Bajet neraka tu sejuk ke?

Sama juga dengan kesalahan fakta yang dibawa oleh Seluar Dalam ini. Seperti "dikala imej Pak Lah lemah, ditambah dengan perpecahan UMNO Terengganu yang parah, ". Sedangkan faktanya UMNO Terengganu tidak berpecah manapun sebelum PRU, hanya berpecah selepas pemilihan Dato Ahmad sebagai MB. Duduk Indon kemudian main bantai cerita ikut sedap mulut. Maskulinlah sangat Seluar Dalam ni...

Begitu juga tuduhan-tuduhan tanpa bukti kononnya PAS Terengganu mengacau PAS Pusat. Apa yang kacau? Sebab ramai orang PAS Terengganu dalam AJK Pusat? Habis tak nak kata PAS Kelantan kuasai Majlis Syura? Bodoh kau ni Seluar Dalam. Kalau mereka layak, tak kira ceruk mana pun, akan terpilih juga. Kau saja yang otak kenegerian.

Tengah orang lain sibuk PRK Sibu, Seluar Dalam sibuk hentam pemimpin! Sayang parti lah sangat...

Yang lain aku tak mau komenlah. Terutama libatkan Dr Samsuri dan Dr Khazani. Isu ini dah dijawab lama oleh Blogger Tulang. Dasar blogger lemah otak kiri, ulang cerita basi!

7 comments:

Mishari said...

Org tarak idea macam tu maaa....sikit2 attack pas ganu...xkan takleh ceo jadi camtu pulak...ke dendam pasal tak dapat projek ganu zaman pas dulu? aku dengar2 le.. gilo sengoti set2 dio.

Anti Pondan said...

Blogger Pondan@Ali Zaidan cuba nak fitnah Tulang Besi lagi sekali.

Patutlah tak berani nak tunjuk muka. Kalau tunjuk muka orang tahulah dia kaki buat fitnah.

Nanti orang takkan layan dah.

Blogger Pondan buat fitnah.

akuhensem said...

anti pondan aka tulang besi...nama kat ic lu Anti Pondan bin Talib ke???

kahkahkahkah.......

akuhensem said...

kalau lu rasa lu betul, counter attack balik tulisan alizaidan...bukannya sibuk gelar org pondan!

bodohnye anti pondan aka rahman talib...huhuhu

bung said...

anti pondan tu bloger celaka
tapi celaka pon tak secelaka si bloger celaka task 13 tu
blah la doramon perut 6 bulan
lu bacul berani cakap dari jauh je
blah la mmat boroi

Anti Pondan said...

Wow, blogger pondan dapat sokongan dari pondan2 siam yang lain

Tahniah tahniah

gila-gila said...

diakhir skrip puak2 blogger celaka ni, nak sampaikan/beritahu puak2 erdogen@ulama' dikemudiankan juga yang bijak,pandai, cerdik, dermawan, berkorban apa saja demi pas yg disayangi!!!..... boo aik mung sutir! kepada blogger celaka & pemimpin munafik!