Thursday, April 15, 2010

Rahman Talib Penyambung Lidah UMNO

Artikel ini khas bagi menjawab satu artikel bodoh Tulang Besi Seluar Dalam. Masalah Tulang Besi ini ialah dia ni tak nak lulus komen aku. Kemudian 'berbangga-bangga' konon aku kena taji. Tak malu betul. Molek sangat tutup muka dengan seluar dalam.

1. Artikel Tulang Besi ni semata-mata berdasarkan satu artikel Malaysia Insider. Tak tahulah sama ada buta atau busuk hati sangat, sampaikan hujah Datuk Alwi Ketua Pembangkang DUN Kelantan ni dia pertuhankan; sebagai bukti jentera PAS perlahan.

Terbukti lagi perangai si Seluar Dalam ni. Sanggup pakai sumber musuh untuk bunuh jemaah.Dulu dah terkantoi pakai sumber Papagomo untk hentam geng sendiri.

Dah namanya politik, dah tentu musuh akan kata macam-macam untuk lemahkan semangat jentera. Takkan inipun Seluar Dalam tak tahu?

Lagi satu, Seluar Dalam ni tak turun pun Hulu Selangor. Dia cakap sebagai pemerhati luar. Nak tahu, turunlah dulu!

2. Jahatnya Seluar Dalam ni ialah bila dia mengaitkan 'UG' sebagai punca kelemahan jentera. Kata Seluar Dalam ni, jentera di Bukit Gantang bagus sebab pemimpinnya anti UG. Di Kuala Terengganu tak bagus sebab pemimpinnya pro UG.

Ini orang bodoh yang tak tahu cerita. Untuk pengetahuan kau wahai Seluar Dalam, jentera PAS yang paling bagus dalam sejarah PRK selepas PRU 2008 ialah di Kuala Terengganu. Kau tak pergi jangan cakap banyak. Main terjah tak tentu hala.

Di Kuala Terengganu, persefahaman parti sangat kuat dan kerjasama jentera sangat hebat. Ada startegi menarik yang depa pakai. Taknak lah dedah kat sini.

Sebab itu PRK KT merupakan satu-satunya kerusi yang berjaya dirampas PR. Kerusi yang lain (Permatang Pauh, Bukit Gantang etc) ialah kerusi yang dipertahankan.

Kalau nak cakap pasal PRK Bukit Gantang, sebenarnya ada masalah sikit. Tapi masalah tu biasa, tak perlulah nak aku popularkan kat sini.

3. Sebelum kamu Si Seluar Dalam nak reka cerita tak logik, pakai sumber musuh, belajarlah sikit dan turun ke medan perang. Jangan setakat pandai buncitkan perut depan PC saja!

Tapi buat alasan:

Kalau saya turun nanti orang kata saya ni pro PKR pulak.

Orang lain pun turun, ada kami takut kena label? Nak turun medan perang pun buat alasan takut kena label, apa lagi nak kena cubaan lain.

Ini masalah puak anai-anai. Tak puas hati segala benda, bila suruh angkat cangkul sikit, banyak pula alasan!

Kalau malas nak heret perut tu buat kerja, jangan jadi penyambung lidah UMNO yang nak melemahkan jentera parti!

Harap ini artikel terakhir serang anai-anai sehingga PRK Hulu selangor. Saya nak buat gencatan senjata sampai 26hb.

Peluru lain kita simpan dulu!

29 comments:

Anti Seluar Dalam said...

artikel itu ialah bukti tb seluar dalam ni manusia busuk hati.xhabis2 nak menyusahkan pas.Org munafik ni lg bahaya dr org kafir

Anonymous said...

kita ahl pas yg bayar yuran ni tengah berjuang kat hulu selangor

tb sedap2 je menyalak dari seberang laut

dia ingat dia mandor ke?
turun la kempen penakut

wirautama said...

TB kata "Kalau saya turun nanti orang kata saya ni pro PKR pulak."

aku rasa nok suka sampai guling bating..

hahahahahahahaha..
hahahahahahahaha..
hahahahahahahaha..

aku pun malas lah nak gi, kan org kata aku pro zahid pulok kan.. kan TB kan.. kan.. kan? hahahahaha

TB tahu dok, aku org kuala terengganu, PRK Kuala Terengganu ari tu tahu dok.. sorang pun org pas tak ada kat kawasan aku.. Dun Ladang, tahu dok dok pernah menang pun PAS di dun ladang dan parlimen Kuala terengganu.. betul lah cam ko dapat maklumat tu.. bukan kata jentera bergerak aktif, markas pun tadok.. apalah teruk sangat org pas, Haji Hadi masa prk ari tu sekali pun tak turun ceramah, nasa lagi lah tadok, yg ada hanya anwar tiap2 ari ceramah, dgn DAP, org pas dok ceramoh sikit pun.. ni cerita benar ni TB, klu mu baca mu tulis lah dlm blog mu.. hahahahaha

geram ngat rasa... gitu sokmor klu pilihan raya di teganu..

Anonymous said...

Kalau malas nak heret perut tu buat kerja, jangan jadi penyambung lidah UMNO yang nak melemahkan jentera parti!

Wakakakaka...gelak guling2....heret perut...wakakakaka...

Fahri said...

Ana ikuti perkembangan blog ini dan TB. Ana nampak semenjak kemunculan anta dan kawan-kawan, tulisan TB nampak tertekan. Posting terbaru TB yg menyerang peribadi anta ialah buktinya.

Ana ucapkan syabas. :)

Anonymous said...

Syeikh, mana boleh gencatan senjata?.... Mesti ada org duduk utk bertahan masa prk ni.....Nanti sedap pulak puak2 celaka ni buat fitnah....

Fansuri said...

Artikel TB itu memang membuktikan dia bodoh. Saya tak tahu dangat PRK KT sebab saya tak pergi, tapi saya tahu Bagan Pinang.

Di Bagan Pinang, jentera yang problem ialah jentera N9 saja. Jentera negeri lain pro dan tersusun. Jentera yang paling bagus ialah jentera PAS Selangor. Kalau tak percaya boleh tengok prestasi UPU Bradwall.

Masalah kat BP ialah orang tempatan kurang. Bila tempatan kurang, persiapan mmg ada masalah.

Di Hulu Selangor la ni, ada hampir 400 petugas PAS di Batang Kali sahaja. Prestasi PAS Selangor di HS dan masuk gear 4. Lepas penamaan calon baru msuk gear 5 dan 6. TB kalau tak tahu cerita baik diam dari buat fitnah. Nampak sangat bodoh!

Ali Zaidan said...

Anon 10:42am. Kalau ikutkan saya nak gencatan senjata pada 4 april. Saya ada sebut di sini:

http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/04/rahsia-parti-salah-faham-pas-recond.html

Gencatan senjata bukan bermakna tak akan balas langsung. Tapi berundur sekejap. Kalau melampau sangat fitnahnya, maka saya ke depan balik. InshaAllah.

Anonymous said...

Jentera pilihan raya paling teruk dalam sejarah PAS ialah di negeri yang pemimpinnya paling anti UG....PRK Manik Urai..yang keputusannya hampir memalukan PAS!!!!

kapt_shiqaqi said...

my fren, sebenarnya mereka bkn NTUG, tp mereka mau ambil alih tapak timb. presiden dan presiden, mereka xmo dah kepimpinan ulama'... mereka propesonel kununla kan (ada blueprint ni..)

ps: pro tp bela goat pon dgn goat2 bungkuih hahahaha.. mcm mana nak bela rakyat???

blog alternatif said...

tulang besi ni sebenarnya agen umno.

Anonymous said...

Assalamualaikum...!Kawan-kawan semua! mengapa kita masih dok berperang sesama sendiri.? Lupakah kita.Musuh utama kita UBN,bukan sesama kita.Halakan muncung senjata anda ke UBN..Jangan kita halakan muncung senjata kita pada kawan kita. Perbuatan seperti ini, akan mengembirakan musuh kita

Fansuri said...

Anon, awak tahu tak artikel Rahman Talib tu serang jentera PAS PRK Hulu Selangor.?Jadi artikel ni relevan sebab mempertahankan gerak kerja PAS. Supaya orang tahu artikel TB itu hanya serkap jarang kepada jentera PAS sendiri.

Musuh ni ada di luar dan dalam.Musuh dalam lagi bahaya.

anti liberal said...

anon 5:35, ini bukan kes serang rakan sendiri, ini kisah alizaidan serang munafik dalam jemaah...bahaya woooo...tahu tempat munafik dimana? neraka paling bawah!

sinner said...

aku rase ini adalah bukan serangan balas..ini adelah article utk membebaskan diri dr fitnah..bukan utk berbalas2 serangan..kita sama ahli pas, tp jika ahli pas itu cuba utk merosakkn parti dr dlm,maka maruah jemaah perlu diperTAHANkan.bukan serang balas..

kalo perasan,geng2 serang jemaah ni suka sgt pakai berita dr puak musuh..aku pon mkin xpaham ngan pendirian diorg..aih...

ok,aku ade kat KT waktu PRK lpas.mls nk citer panjang,ape leh aku simpulkan PAS menang sjak dr penamaan calon..PAS kompem mng awal dah..jentera terbaik so far pernah aku pergi..even manik urai xterlawan..

kat hulu selangor aku xsmpat pg kali ni..cita alasan mmg xkan habis la.tp mohon maaf xleh komen.but my mom has been sent there since last week with a troop.itu bukti PAS xpernah ketinggalan utk menyokong.wapon kita berkali2 dikecewakan oleh pkr ngan katak2 mereka(kalo kebaikan mereka yg slalu KS tunjukkan,apa kata tunjuk kesilapan n pling tadah org pkr pada PR yg kononnya tinggi sgt pd mereka lbih dr sgala2nya)

go go Zaid

Tulang Besi said...

Ni jawapan says kepada Blogger Pondan bernama Ali Zaidan:

1. TB ni pengecut. Saya komen dalam blog dia tak mahu pula dia lulus.

Dah la pengecut. Tak tahu malu pula. Konon ada bukti. Padahal aku dah jawab kejahatan TB dalam blog. Tak tahu malu ke Rahman? Takkan tak jadi CEO sampai gila isim?
.

Blogger PONDAN Ali Zaidan panggil saya pengecut. Ali Zaidan kecut nak guna nama sendiri, ada hati panggil orang lain pengecut.
Hakikatnya dia sendiri blogger pondan, macam kawan-kawan dia.

2. TB, aku sebut UMNO terlibat secara tidak langsung. Faham tak apa maksud 'secara tak langsung'. Ada pemimpin UMNo yang terlibat. Kurang2 3 pemimpin UMNo singapore yg ada di barisan depan. Antaranya saadon zubir. Rahman Talib jangan jadi bodoh sangat. Patutlah tak boleh jadi CEO!

Sebab tu aku tegur, jgn lawan auta dgn auta. Lawan dgn fakta. Fakta umat islam bersatu tp bukan bawah umno. Rahman talib tak lahir lg masa tu mana dia tahu!
.
Hahahahahahaha Macam ni lah. Kao bawak SATU BUKTI arahan dari UMNO supaya orang Melayu protes Natrah.
Hakikatnya, Ali Zaidan bukan sahaja PONDAN tapi penipu. Hari tu kata UMNO ada terlibat, skrg kata takda pulak.

3. Sejak bila pula aku kata kena bersekongkol dengan UMNO baru Islam dominon? ini satu putar alam dari seorang ceo-wannabe. yg aku sebut kuatkan PR dan jadikan islam dominon.

Aku xpernah pula kata PAS kena sendiri? Janganlah seleweng sangat otak kamu ni TB.

Betul Pr ialah keputusan jemaah. Ada ke aku suruh keluar PR? Yang aku suruh Islam dominon dalam PR supaya dasar terjaga.
.
Jawab soalan aku wahai Ali Zaidan Al Pondani. Kalau PAS duduk seorang diri, apa untungnya Islam?
Senang je nak jawab. Ada dua option: samada kita duduk sendirian atau kita duduk dalam PR.
Itu REALITI politik Malaysia yang orang pondan tak boleh nak paham i.e. Ali Zaidan

4. DAP tak pernah sokong Pope. Nampak sangat kau ni budak2. Bukak hansard parlimen September 2006. Teresa Kok bahas usul Salahudin Ayub ttg Pope Benedict.

Tp aku taknak salahkan teresa secara mutlak. Sebab dia bukan islam. Jadi dia tak faham sensitiviti kita. Soalannya, takkan sebab PR maka kita nak biar?

Tu la, mimpi CEO banyak sangat!
.
Iye ke. Saya bukak hansard takda pun? Jadi pondan dah tak tau baca ke?

5. Yang last sekali bab keputusan Pr dan PAS tu kau kena faham. Jangan ambil secara teknikal. Makna keputusan PR dlm ayat itu ialah PKR dan DAP lah. Jangan jadi bongok sangat. Macammana nak jadi CEO macam ni?.

Kau bukan sahaja pondan tapi pembelit. Keputusan PR adalah PAS, PKR dan DAP. Kalau hanya PKR dan DAP IA BUKAN KEPUTUSAN PKR.

Anti UG said...

Apa ada kelas nak jawab Ali Zaidan ni. Bangsa blogger PONDAN.

Nama sendiri pun tak berani pakai.

Pondan tetap pondan.

Penyokong ulama PAS adalah seorang PONDAN i.e. Ali Zaidan

Anti UG said...

Ali zaidan, Penembak Babi, batu api, songkok putih, muhammad al fatih dsbnya adalah "BLOGGERS PONDAN".

Mereka berani tebar fitnah tapi tak berani nak guna nama sendiri.

SPESIS PONDAN YANG MEMPERTAHAN ULAMA-ULAMA PAS.


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Blogger Pondan said...

Memang kitorang pondan. Berani bercakap je tapi memang kitorang kecut nak guna nama sendiri.

Kitorang penyokong ulama dalam PAS. ketua kitorang Ustaz Zaharudin yang ditolak Kawasan Subang.

Namun, kitorang tetap PONDAN

Ali Zaidan said...

Kamu ni Seluar Dalam perangai macam Kafir Quraisy lah. Dah janji untuk gencatan senjata sampai hari mengundi, tapi ingkar pula.

Dah la tak tahu malu, pakai nick banyak-banyak, ingat aku tak tahu ke itu kamu?

Jangan ingat aku bodoh internet macam kamu juga.

Kalau malas heret perut pergi penamaan calon, jangan jadi bodoh dedahkan kat sini. Saat orang lain berjuang lawan BN, kamu sedap2 depan PC.

Nanti aku jawab. Jangan bimbang Seluar Dalam. Aku masih pegang janji.

Anti Pondan said...

Tengok lagi satu pembohongan si pondan Ali Zaidan:

Di Kuala Terengganu, persefahaman parti sangat kuat dan kerjasama jentera sangat hebat. Ada startegi menarik yang depa pakai. Taknak lah dedah kat sini.

Sebab itu PRK KT merupakan satu-satunya kerusi yang berjaya dirampas PR. Kerusi yang lain (Permatang Pauh, Bukit Gantang etc) ialah kerusi yang dipertahankan.
.

Juga sebab itu juga ada memorandum dari majoriti ketua cawangan di Kuala Terengganu terhadap pemilihan calon kepada Presiden.

Ceramah Raja Petra lagi ramai pendengar dari ceramah Presiden PAS.
Hahahahahahaha kau memang PEMBELIT.

Jentera yang 100% masa tu adalah jentera KEadilan.

Anti pondan said...

Si pondan Ali Zaidan mengamuk lagi.

Pondan sebab selalu sgt duduk jalan raja laut.

Ali Zaidan dgn geng raja laut dah geng dengan pondan jln haji taib

hahahahaha

Anonymous said...

Ali zaidan, jangan layan seluar dalam...seluar dalam dh mengamuk..tension sbb asyik kena buli...nampak dh mental...wakakaka...seluar dalam kalo lu xpernah turun prk kt baik jgn cakap...nanti lu malu.....

Aku antara penonton ceramah raja petra kat Kt....tp xramai mcm ceramah Tgha....Seluar dalam kuat bohong.....wakakaka...kalau betul seluar dalam bole buktikan dgn gmbar...ada ke?....wakakakaka...raja petra ceramah area cina....lu ingat brp persen pengundi cina dekat kt?wakakakaka...Nk bohong lg seluar dalam...dah la seluar dalam...pembohong pula...wakakakaka....

Jentera 100% ialah jentera pkr...wakakakaka... lu tahu xberapa nisbah petugas pkr kat sana brbanding petugas pas?....wakakakaka...gila pembohong...dah la seluar dalam...pembohong pula...wakakakaka....

sinner said...

sapa yg ckp 100% jentera pkr kt KT aritu baik betaubat..n pling tdak kuar dr jemaah pas..seriously kamu xlayak ckp mcm ahli pas..aku byk lpk ngn pmuda pkr tganu time tu sbb member baik aku org kuat AMK ganu..dia sndiri akui pkr tganu sikit sgt..sib bek calon tu pas..ala, klo org betul trun KT aritu tau sumer citer..

ala TB,dulu xpkai nm sndiri jugak..geng2 aduka tu mn nk tunjuk nm sndri..lpas kantol brulah terhegeh2..huhu..yes,aku xguna nm sndr jgk tp ku xkan push org gna nm sndr..it's internet anyway

Fansuri said...

Rahman Talib Seluar Dalam kalau tak tahu cerita baik jangan bercakap. Masa minta calon memang ada isu, tapi selepas Abd Wahid dipilih, semua setuju dan bekerja. Jangan buat fitnah. Jentera PAS 100%. Jentera PKR slow sebab orang tak ada sangat.

Orang yang pergi semua tahu cerita. Awak setakat duduk Indon kawan dengan Mat Indon baik jangan bercakap. Jadi bahan fitnah. Jaga maruah diri sikit.

Anonymous said...

salam tuan,
saya cuma minta tuan berhikmah bila mengeluarkan hujah.
Janganlah kerana kebencian kita kepada sesuatu kaum, orang atau parti, mahu sahaja kita mengkafirkan, menghina sehina2 nya.
Saya mengagumi hujah2 tuan, tetapi UMNO bukankah masih lagi bersaudara dengan kita, saudara seislam..
sesama islam, usahlah dikecam teramat sangat.
malah saya berdoa agar UMNO kembalilah ke pangkal jalan.
negara ini milik kita bersama...
doa saya agar PAS menjadi parti yang kuat bukan kerana sibuk mengata, mengutuk orang tetapi kerana akhlah sebagai pejuang islam


ridwanto
www.muhammadridwanto

Anonymous said...

salam tuan.
saya komen di entry

Lagi Blogger Buat Kerja Celaka!

Sunday, March 21, 2010.

harap maklum


ridwanto

Anonymous said...

Bila kalah di PRK P94, pastinya UG akan di salahkan, Tapi jika menang mesti Endorgang yg punya kerja. Inilah dasar talibarut dalam APCO dalam PAS, cuma mereka tak sedar, mereka bekerja untuk hancurkan PAS

Ali Zaidan said...

Tak malu betul TB. Pakai nama bermacam-macam utk tunjukkan 'ramai'. Kena tekanan perasaan Tb ni.

1. Kau mmg tak lulus komen aku. Bukan komen aku saja. kalau jantan sangat, luluskan saja dan jawab. Aku yg kau kata pondan ni pun tak pernah block komen kau.

2. Kau faham tak maksud 'secara tak langsung'? Awat kau ni bodoh sangat BM? Kalau ada arahan rasmi, dh tentu aku akan kata secara langsung. Sekarang kau buktikan bhw tak ada langsung pemimpin umno yg terlibat. Jangan jadi bodoh.

3. Ada ke aku suruh PAS tinggalkan PR dan duduk sorang diri? apasal kau ni lemah sangat BM? Patutlah tak dapat jadi CEO. Takat jadi CEo-wannabe saja.

Yang aku kata, jadikan Islam dominon dalam PR.

4. Kau bodoh. Bukalah hansard dulu. Hansard apa kau baca? Takpun buka Harakah september 2006. Muka dua.

5. Itu masalah kau, lebih tumpukan kepada teknikal ayat. Aku tahu lah apa yg aku cakap. Semua orang boleh faham apa maksud 'PR' dalam ayat aku tu. Yang kau belitkan ayat aku buat apa?

Macam jugak org buat tuduhan pas masuk umno. Takkan pas nak masuk umno, parti lain2. jadi kita boleh faham sendiri maksud disitu ialah masuk BN.

Korang yg suka teraburkan ayat takkan tak mampu faham?