Monday, April 12, 2010

Respon Pengunjung Terpilih (Part 1)

1. Anonymous said:

Sebenarya Khalid Samad dengar ceriat dari abang dia Shahril Samad kononnya TGHH, Ustaz Nasa dan Cikgu PA nak bawa PAS masuk UMNO.

Khalid pula pergi cakap pada Hussam. Hussam cakap pada Anual bakri. Anual Bakri cakap pada TGNA. TGNA tanya Hussam. Hussam kata betul sebab Khalid Samad dapat maklumat dari Shahril Samad, dan Shahril SAmad tu duduk dalam MT UMNO, mesti Shahrir Samada tahu.

Komen:

Pertama sekali, aku tak kenal siapa yang buat komen ini. Aku juga tak pernah dengar cerita ini. Boleh jadi betul, boleh jadi tidak. Aku bukan penganut ajaran sesat "khabar angin biasanya lebih benar dari khabar rasmi" seperti yang dipopularkan Tulang Besi.

Sesiapa juga yang hantar komen ini, harap dapat email ke alizaidan2010@gmail.com sebab aku nak tahu lebih lanjut. Dan aku dapat verify melalui sumber-sumber aku. Hantar secara 'anonymous' ni susah nak percaya sikit.

Begitu juga anonymous2 lain yang bawakan maklumat.

2. Muazan Mohsein said:

Saya nak tanya, kenapa awak serang khalid samad?. Apa-apa pun dia tetap pimpinan. Awak marah bila KS kritik pimpinan lain secara terbuka, tapi awak kritik dia juga secara terbuka.

Komen:

Pertama sekali, kita kena faham organisasi. Apabila ada dua pandangan yang tak bercanggah dengan syariat, ahli jemaah mesti terima dan pertahan pandangan orang yang lebih atas. Contoh, apabila bertembung pandangan Dr Hasan dengan TGHH, kita kena ambil TGHH. Bila bertembung antara Dr Hasan dan YB Khalid, kena ambil Dr Hasan. Bukan bermakna yang kita tolak tu tak bagus, tapi itulah cara berorganisasi.

Sama kalau YB Khalid bertembung dengan DSAI apabila kedua-dua pandangan selari dengan syariat. Nak pertahan siapa? Pertahan YB Khalid lah! DSAI parti lain.

Apabila aku bantah YB Khalid, aku hanya bantah demi mempertahankan keputusan JKD. Itu saja. Apabila YB Khalid menulis artikel tentang 'hebatnya JKD PKR' memecat YB Zul, dia seolah-olah bagi signal JKD PAS patut pecat YB Dr Hasan juga demi menjaga hubungan dalam Pakatan Rakyat. Dia sendiri mengaku artikel dia itu 'serampang banyak mata'.

Ini sebenarnya mempertikaikan keputusan JKD secara tak langsung. Menjatuhkan peribadi Us Tuan Ibrahim secara tak langsung (Mungkin YB Khalid tak berniat begitu!). Maka aku kena pertahankan keputusan JKD. Maka lahirlah artikel Attack Khalid Samad sikit Part 2.

Sebab itu aku malas nak tulis apa-apa bila YB Khalid 'berperang' dengan Umno dalam isu kuil, walaupun aku ada banyak maklumat yang boleh menjatuhkan hujah YB sendiri.

3. Muazan Mohsein said:


Komen:

Dahulu dia kata UG datang dari Singapura. La ni, Israel pula. Esok lusa dia nak kata apa? UG ialah idea alien? UG datang dari zombie?

Kalau dia tak mampu istiqamah hatta dalam perbuatan yang seronok (fitnah) , apakah kita boleh harap dia istiqamah dalam perkara yang tak seronok (wala' dan kerja untuk jemaah) ?

Maaflah. Tak reti nak komen orang yang ada masalah otak ni.

Tamat Part 1. Part 2 akan menyusul.

30 comments:

bung said...

aku sokong kau

Muazan Mohsein said...

Bang, terima kasih jawab. Saya dah faham.

Kalau abang turun PAS Rawang, jangan lupa bagitau. :)

Mohamad Husaini said...

Aku mulanya kagum dgn KS ni tapi bila dia sergah dan kritik aku semasa aku buka gerai terapi bekam di Taman melewar, terus hilang rasa hormat aku pada dia.

Mungkin dia tak ingat, tapi peristiwa ni tetap menjadi kenangan.

Ternyata di seorang yang nampak kasar, egois dan meninggi diri.

Maaf. Peribadi sikit.

kk said...

bagi aku komen terpilih yg az dapat tu, pada pendapat akulah, kenapa khalid samad mempercayai kata kata orang umno walaupun abangnya sendiri, apakah dia lupa yang abangnya hidup dan mati dalam umno. dan yg pasti kenyataan yang dibuat oleh orang umno adalah untuk menjahanamkan pas.walaupun shahrir samad abg kpd khalid samad, dengan mempercayai kenyataan musuh yg tidur bersama dari mempercayai ulamak adalah satu pegangan yg salah, khalid samad mempunyai no hp tghh, ust nasha, stopa ali, semua maklumat dihujung jari, tapi kerja kerja khalid samad adalah terang dan nyata yang kerja dia skrg adalah mendamagekan jkdp dan kepimpinan pusat pas. baca dengan ilmu allah bukan dengan ilmu syaitan, semua respon itu adalah untuk mengelirukan pembaca. khalid samad kan panglima perang tak akan di berani nak dedahkan apa yang dia tahu sepertimana ust ahmad awang dedahkan tapi dedahkan sekerat jalan, kenapa tak berani dedahkan semuanya. aku pelik sungguh

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Rasulullah Saw dengan sabdanya:

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَيَأْتِي عَلَى النَّاسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتُ يُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ وَيُؤْتَمَنُ فِيهَا الْخَائِنُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ قِيلَ وَمَا الرُّوَيْبِضَةُ قَالَ الرَّجُلُ التَّافِهُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ
Dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.a.w bersabda: “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu-daya. Ketika itu golongan benar dikatakankan pembohong dan golongan pembohong dikatakan benar. Orang yang khianat dipercayai dan orang-orang yang benar dikhianati dan para ruwaibidhah akan menjadi jurucakapnya”. Sahabat bertanya: Siapa itu ruwaibidhah? Sabda Baginda: “Orang yang bodoh dalam urusan orang-ramai

bagus pendekatan AZ,
hope sme blogger contohi akhlak ini,
Jika tak sure ttg sesuatu perkara baik diam,
wallahualam..

yg benar,
fakhrul_ar

untuk tatapan sme sila layari link ini:
http://ustsaifulbahri.blogspot.com/2010/03/bloggers-ruwaibidhah.html

Anonymous said...

cerita berkenaan dengan Khalid dengar cakap abg dia tu..ini kali ke 2 aku dengar, kali pertama dari pimpinan Pusat bila kita berbincang kenapa TGNA marah sanagat kat Ust Nasa dan Dato' Pa Ali....lalu di ceritakan cerita ni..lama dah masa riuh-ruh dulu

bung said...

so kalau betul la
nampaknya khalid ni pemimpin yang cetek akal la ek
abang aku pun kuat umno macam si shahrir tu
tpi bila ia cite pasal hal2 dalaman pas
aku takkan terima bulat2
sebab aku tau dia umno dan maklumat dia dah tentu berbau kepentingan umno
cerdik skit la lid..

Bentayan said...

Masa dia berucap di Muktamar di Shah Alam pun aku dah nampak karektor KS ni. Melalui perbahasannya nampak sangat dia ni cukup ego, suka mengkritik, pandangannya saja yang betul, nada suara yang melampau, memandang rendah orang lain dan tidak tahu jaga perasaan orang lain!

Cetek akal tp sebab duit dia byk, berpelajaran, cakap dia berdentum-dentum, kekadang orang terpesona! Ceh

sinner said...

bro ali, my respect always be with u..ko nyer matlamat sama ngan aku.aku berjuang bukan kerana kebencian,tp kerana kasih sayang.

aku selalu cuba ingin pathkan hujah2 mereka ini.but,being me, i'm not the one who knows in and out of the seerah,hadis,islam..Alhmdulillah,u're here..right time bro. keep it up..i'll support u.

thanks for all beauty debate and hujah. thnks

Anonymous said...

Ali Zaidan, saya yang tulis dalam post kelmarin

APRIL 9, 2010 6:05 PM

Anonymous said...
Sebenarya Khalid Samad dengar cerita dari abang dia Shahril Samad kononnya TGHH, Ustaz Nasa dan Cikgu PA nak bawa PAS masuk UMNO.

Khalid pula pergi cakap pada Hussam. Hussam cakap pada Anual Bakri. Anual Bakri cakap pada TGNA. TGNA tanya Hussam. Hussam kata betul sebab Khalid Samad dapat maklumat dari Shahril Samad, dan Shahril Samad tu duduk dalam MT UMNO, mesti Shahrir Samad tahu.

Begitulah ceritanya yang sebenar. Sebab tu lah Khalid berkeras dalam hal ini.

Dan TGNA yakin pada Hussam sbb Hussam dapat maklumat yg boleh dipercayai dari Khalid.

APRIL 9, 2010 7:04 PM
Anonymous said...
Maaf tak habislah komen saya tadi ttg Shahril Samad bagi maklumat pada adik dia Khalid Samad.

Rupa2nya Khalid Samad husnulzhan dengan abang dia, tapi dia tak tahu dia kena tipu oleh abangnya sendiri untuk porak perandakan PAS dari dalam.

Shahrir tak rugi apa2. Bila Khalid Samad bising2 pasal UG, akhirnya ramai orang marah pd dia, lantas Shahril Samad ajak Khalid masuk UMNO.

Jadi Khalid lebih percaya abg dia dpd Tok Guru Haji Hadi dalam perjuangan.

Itulah nilai Khalid Samad yang dah duduk lama dalam PAS dan dah lalui pelbagai tribulasi perjuangan. Orang mcm Khalid bukan seorang sahaja dalam sejarah gerakan Islam, Nakahaie pernah tergolek keluar, Ust Latif dari Besut pun pernah masuk ISA, kena tangkap, kena boikot akhirnya keluar PAS dan bersama UMNO.

APRIL 9, 2010 7:39 PM
Anonymous said...
Memang Anwar ada offer Hussam jawatan TPM kalau 16 sept berjaya. tetapi bagi hussam utk membawa cerita TGHH, Ustaz Nasa, dan Cikgu Pa nak bawa PAs masuk UMNO ini bukan ciptaan Hussam, tapi ciptaan Shahril yang diberikan pada Khalid. Tanyalah khalid, kalau tak percaya. Dan tanyalah Hussam kalau Hussam jujur.

Kemudian Dr Dzul bertemu dgn Prof Aziz Bari memberi mkalumat yang sama pada pada prof aziz bari, lalu prof aziz letupkan dalam media. bila prof aziz bari dijemput melewar utk bentang kertas kerja, dan ditanya oleh ahli PAS dan pemberita, dari mana sumber Prof Aziz dapat yang kata PAS nak masuk UMNO? Beliau kata, saya tak mahu sebutkan dan saya tak mahu cakap lagi pasal UG tapi saya nak cakap pasal isu dalam MCA.

Kenapa Prof Aziz Bari tak mahu beritahu sumbernya yang menyebabkan ia melempar tuduhan kononnya pimpinan PAS nak bawa PAS masuk UMNO?

Selepas Prof Aziz Bari letupkan isu itu dalam media, Hussam pick up kertas itu dan sampaikan pada TGNA. TGNA meluap marah.

Nah, hari ni, apa sudah jadi? apa jadi dengan tuduhan2 tu? Semasa isu tuduh menuduh berlaku siapa yang menyemarakkan fitnah ini dalam Internet kalau tidak bloggers celaka yang menunggu di luar padang untuk kutip bola fitnah itu dan bermain dengannya?

Apa jadi dengan Hussam sekarang? Apa jadi dengan Anual Bakri sekarang? Memang mereka berjasa pada PAS dan Kelantan Tetapi mereka tidak terlepas dari ujian dari Allah S.W.T. kini kedua2nya direhatkan oleh TGNA.

Kesemua ini ada kaitan dengan usaha puak endorgan mahu menjatuhkan kepimpinan ulamak dalam PAS. Langkah pertama, jatuhkan Ustaz Nasa dan naikkan Hussam. Gagal.

Langkah ke 2, jatuhkan cikgu pa supaya dato KJ menjadi SU Agung semula sbb dato KJ adalah proksi Anwar dan endorgan. Gagal.

Langkah ke 3, jatuhkan imej Ketua Dewan ulamak. Gagal.

Langkah ke 4, usahakan supaya SU Politik TGHH adalah dari kalangan endorgan. Gagal.

Apabila semua langkah serentak ini gagal, maka serang SU Politik TGHH dan pembantu2nya. Gagal.

sekarang, serang TGNA pulak oleh kickdafella bekas pembantu hussam. bloggers celaka lain terkedu dan menjadi serba salah.

Sebab apa bloggers celaka diam membatu? Sebab kickdafella ada banyak maklumat rahsia pasal bloggers celaka ini termasuk foto-foto mereka. Anytime, bom boleh meletup. Bloggers celaka takut dengan kickdafella, takut mereka dengan tokeh besar ini yang ada kaitan rapat dengan rpk dan Anwar. This is a political game brother.
Kita tunggu dan lihat apa berlaku selepas ini

Cikgu Hasan said...

aslkm


TOLONG KLIK DI SINI
http://jutawanklik.com/?a_aid=bugis2010
019-5852569 & 012-8378247

mrk albanjari said...

sekarang nyatalah kepada kita siapa yang sebenarnya munafik dalam PAS. saya masih terkesan dengan isu rakaman dlm pertemuan blogger kerana orang yg menghubungi saya dan kata TGNA nak dengar sendiri rakaman itu juga menjadi keraguan saya kerana orang itu adalah orang kuat KS.

saya telah meminta nasihat dan pandangan teman2 tentang perkara itu dan saya ambil keputusan tutup telefon dan idak pergi ke tempat yang sepetutnya saya pergi bertemu TGNA kerana sehingga jam 7 malam itu pun saya masih belum mendapat pengesahan dari teman2 akan perkara tersebut sebaliknya saya terus ke pandan untuk bertemu beberapa orang teman2.

saya terus menjadi ragu kerana org yg menghubungi saya itu datangnya dari Shah Alam dan kenapa bukan dari tempat lain?

2. dari mana mereka dapat rakaman itu kalau bkan dari saya atau dari Mahaguru88 kerana hanya saya dan dia sahaja yang saya pasti membuat rakaman pada malam tersebut. dan saya tidak menyerahkan rakaman tersebut melainkan kpd Dato' Tuan Ibrahim sahaja sehingga kini.

nyatalah mereka blogger celaka @ seluaq dalam ni ambil maklumat dari blogger umno dan bersubahat dengan umno tapi riuh rendah tuduh TGHH / ust nasa / r hassan ali lak yang beriya2 nak joint ngan umno dlm isu UG.

nanti ana akan sambung lagi sebab tengah berkursus la...

Anonymous said...

salam..albanjari...tak sabar saya nak dengar cerita ni..saya tahu memang ada 2 orang aja yg ada rakaman tu...memang albanjari cukup berhati2 dalam hal ini...kalau dah sampai masanya berterus terang, eloklah teruskan..lebih2 lagi bila bloggers celaka dan mentornya dari Shah Alam dan Kelantan ni mula menggoyangkan bahtera PAS, sedangkan mereka berada dalam bahtera PAS.

Anonymous said...

Mana Pergi Hassan Ali?
-----------------------

Aik ... malam nie akan ader sesi memperkenalkan calon Pakatan Rakyat bagi P094 Hulu Selangor... hehehehe... tapi dalam nama-nama yang ader dilistkan dek ramai blogger... hehehe.. gua tak nampak pon nama Hassan Ali (Pesuruhjaya PAS Selangor) .... mana pergi Hassan Ali nih aaa... takkan dier menyuruk sama dengan Nasharudin Mat Isa .... hahaha..

Mana pergi mamat nih aaa... Hassan Ali.. Hassan Ali... takkan orang lain yang dok berkampung kat Negeri lu sendiri pon lu takder nak tunjuk muka... awat.. sudah takder berani nak tunjuk muka ka...

Yer la.. lu kan banyak sakit hati sama PKR... sama Khalid Ibrahim... sama Azmin Ali... hahaha... kira lu memang sakit hati la ngan PKR yang lead Pakatan Rakyat di Selangor... lu bukan ker teringin sangat nak jadi MB Selangor... hahaha...

Gua harap sangat kalu lu dapat hadirkan diri lu kat atas pentas tue nanti... tak dapat duduk pon takper.. berdiri kat belakang tue pon dah kira okay.. dah kira support banyak tue... Nasharudin Mat Isa gua maleh la nak cakap banyak... ini pun satu mangkuk gak...

Cuma .... cuma gua tak terkezut kalu lu (Hassan Ali) ngan Nasharudin Mat Isa berada kat atas pentas BN masa BN umumkan calon diorang nanti... yer la.. gua dah saspek lu orang lama dah... Tapi apa-apa pon... gua nak tengok lu ader berani ker tunjuk muka malam nie...

Kepada mana-mana blogger yang cover majlis memperkenalkan calon PR malam nih.. tolong aaa.. bukak mata skit tengok sana sini... mana itu Hassan Ali ngan Nasharudin Mat Isa... mana la tau... diorang tak dapat datang pasai uzur syarie... hahahaha... turun darah haid ... hahahaha

Tolong aaa... cuba cek mana pergi Hassan Ali okeh..

Anonymous said...

Lu tgk list blogger celaka mmg tak jumpa r..

radens albanjari said...

salam anonym 10:04PM
Sila replay balik Cover It Live di blog albanjari online.
Disitu anda akan jumpa kehadiran dan masa DHA dan ustaz Nasha tiba ke dewan Serendah malam tadi.

Jangan mengacum tak tentu pasal..

batunisan said...

memang bongok geng reform ni. kenapa tak komen si azmin ali takder semalam? sibuk duk pertikai ust nasa ngan ha jeer..

sinner said...

mana anon 10.04 ni? xnk response balik ke? ko tuduh sesuka mak ko jer..mintak maap,aku kurg hajar sket.utk org yg xtau nk pk/suka fitnah better kuang ajar..sib bek xtau sapa..kalo x,nk je aku pg depan muka dia n cakap, "IN YOUR FACE, F*****R!!".. yes, i'm a rude person. pedulik hapa.

Anti UG said...

Ikuti pembohongan Ali Zaidan yang bertajuk

Tulang Besi Menjawab Ali Zaidan
.

Hakikatnya, Ali ni berhujah macam budak kecik dan tak layak diberi perhatian pun.

Anti UG said...

Misalnya, dalam blog Khalid Samad Ali Zaidan melalak:


2. Saya sebut dahulukan keputusan PAS. Bukan saya kata jangan ambil kira kepentingan PKR atau DAP. TGHH ada sebut apabila berlaku pertembungan antara keputusan PAS dan PR, maka ambil keputusan PAS dan pertahankannya.


Hakikatnya, Pakatan Rakyat tidak akan dapat membuat keputusan sekiranya tiada persetujuan dari PAS.

Nampak sangat Ali Zaidan ni kaki putar dan kaki bohong.

Anti UG said...

Mari kita lihat lagi kebodohan Ali Zaidan:



Semasa kita nak masuk BN dulu, macam ni lah jugak lebih kurang hujahnya. Tapi last sekali yang mampu kita buat cuma ubah lambang Red Cross daripada tanda salib kepada bulan sabit.

Apa yang aku sebut, Islam mesti dominon dalam kerajaan (disini aku mempertahankan kenyataan TGHH), maknanya Islam mesti in control. Kalau kita kejar menang dan demi kemenangan kita benarkan parti lain kuasai keadaan, maka apa jaminan PR pula takkan halang kita nak buat Islam?



Bahlol dan bangang. Kalau PAS dalam BN macam mana nak dominan sebab BN ada 11 parti.

Kita masuk Pakatan Rakyat sebab Pakatan Rakyat buat keputusan yang DIPERSETUJUI BERSAMA.

Ertinya kita tetap dominan dalam Pakatan Rakyat.

Ali Zaidan lagi sekali tunjuk kebodohan dia.

Anti UG said...


Orang macam aku, bila rajin mempertahankan kepimpinan ulamak, kerap sangat disebut wala' membabi buta. Patuh tak bertempat. Terima arahan tanpa pakai otak.

Apa ingat aku sentiasa setuju ke dengan TGHH dan pimpinan yang lain?

Otak aku dan otak TGHH lain. Ilmu pun lain. Ada beberapa kali aku tak setuju dengan TGHH. Kali terakhir ialah dalam isu kalimah Allah. Isu itu menyebabkan aku bertawaquf selama seminggu. Tak mahu terlibat langsung. Kecewa punya pasal. Sama macam tindakan Allahyarham abang kepada Ustaz Azizan Abdul Razak yang bertawaquf dari PAS selepas tak setuju tindakan PAS sertai BN tahun 70an dulu
.

Sokong ulama walaupun:

a. bercakap dalam gelap dgn UMNO?

b. Berbohong kepada ahli apabila bercakap dalam gelap?

c. sebar fitnah kononnya ada proksi Anwar dalam PAS?

d. Sebar fitnah serta sabotaj Pakatan Rakyat?

e. Salah guna ayat Surah Al Anfal:62?


Bila kita lawan UG dia kata kita lawan ulama.

Ulama dalam PAS ni semua maksum ke?

Anti UG said...

Mari kita dengar sendiri pengakuan Nasaruddin mat Isa terhadap usaha membawa PAS kepada UMNO.

Sila klik di sini

Anti UG said...

Ali Zaidan Al Kazzab kuat pertahan kepimpinan ulama. Mari kita dengar apa ulama sanjungan Ali Zaidan kata:

Dalam dialog dengan Bloggers, Ustaz Nasa berkata:

“Kita bincang dalam pertemuan tu delete perkataan UMNO takut sensitif sangat, kita kata mengadakan perbincangan dengan sesiapa pun. Keputusan mesyuarat 24th of April tu saya rekod. Mesyuarat Majlis Syura Ulama pada 24 April 2008 memutuskan untuk memberi mandat kepada Presiden, Timbalan Presiden dan Setiausaha Agung untuk mengadakan perbincangan dengan mana-mana pihak bagi kepentingan Islam dan umat Islam. Yang asal wordingnya UMNO, kita tahu benda tu sensitive, kita delete perkataan UMNO itu, tapi the meaning of the particular clause is reference to UMNO.”
.

Anti UG said...


saya telah meminta nasihat dan pandangan teman2 tentang perkara itu dan saya ambil keputusan tutup telefon dan idak pergi ke tempat yang sepetutnya saya pergi bertemu TGNA kerana sehingga jam 7 malam itu pun saya masih belum mendapat pengesahan dari teman2 akan perkara tersebut sebaliknya saya terus ke pandan untuk bertemu beberapa orang teman2.
.

Hakikatnya MRK ALBAnjari telah mungkir janji setelah mulanya berjanji mahu berjumpa Ketua Pemuda Shah Alam untuk menyerahkan rakaman tersebut.

Bukan perangai munafik ke bila janji tidak ditunai?

Anti UG said...

Diambil dari blog Khalid Samad. Serangan Tulang Besi sampai sekarang tidak berjawab oleh Ali Zaidan al pengecut.


3. Dalam isu Natrah, minta hati2. UMNO memang terlibat, tapi secara tidak langsung. Dato Onn kalau tak silap ada sebut dia tak mahu erlibat. Tapi ada pemimpin UMNo ketika itu yg terlibat. Antaranya Saadon Zubir.

Jangan lawan auta dengan auta. Lawan auta muhyiddin itu dengan fakta juga. Faktanya umat Islam Singapura bersatu, tapi bukan di bawah UMNO ketika itu.

.
TULANG BESI: Lagi kenyataan bodoh Ali Zaidan pengecut tak berani guna nama sendiri.

Dalam Isu NAtrah, UMNO TIDAK TERLIBAT. Yang terlibat di Singapura adalah Natrah Action Comittee yang ditubuhkan oleh Dr Burhanuddin Helmi.

malahan Tn Hj Fuad Hasan sendiri menulis ulama2 UMNO keluar UMNO antaranya isu UMNO berdiam diri dalam isu Natrah.

Adapun sebahagian pemimpin UMNO Singapura adalah atas kapaisiti PRIBADI mereka sahaja dan bukan atas platform parti.

Ali Zaidan tak reti sejarah tapi nak ajar orang.

Sedih sedih.

BEliau putar belit dalam isu Natrah sebab nak pertahan pemimpin2 PRO UG yang beliau agungkan.

April 11, 2010 11:10 PM

Anti UG said...

Diambil dari blog Khalid Samad. Serangan Tulang Besi sampai sekarang tidak berjawab oleh Ali Zaidan al pengecut.


3. Dalam isu Natrah, minta hati2. UMNO memang terlibat, tapi secara tidak langsung. Dato Onn kalau tak silap ada sebut dia tak mahu erlibat. Tapi ada pemimpin UMNo ketika itu yg terlibat. Antaranya Saadon Zubir.

Jangan lawan auta dengan auta. Lawan auta muhyiddin itu dengan fakta juga. Faktanya umat Islam Singapura bersatu, tapi bukan di bawah UMNO ketika itu.

.
TULANG BESI: Lagi kenyataan bodoh Ali Zaidan pengecut tak berani guna nama sendiri.

Dalam Isu NAtrah, UMNO TIDAK TERLIBAT. Yang terlibat di Singapura adalah Natrah Action Comittee yang ditubuhkan oleh Dr Burhanuddin Helmi.

malahan Tn Hj Fuad Hasan sendiri menulis ulama2 UMNO keluar UMNO antaranya isu UMNO berdiam diri dalam isu Natrah.

Adapun sebahagian pemimpin UMNO Singapura adalah atas kapaisiti PRIBADI mereka sahaja dan bukan atas platform parti.

Ali Zaidan tak reti sejarah tapi nak ajar orang.

Sedih sedih.

BEliau putar belit dalam isu Natrah sebab nak pertahan pemimpin2 PRO UG yang beliau agungkan.

April 11, 2010 11:10 PM

Anti UG said...

Mari kita lihat bagaimana Ali Zaidan ditaji kepalanya oleh Tulang BEsi



4. Isu "Dominasi Islam bukan sesuatu yang hendak dituntut atau dilaung-laungkan". Saya nak tanya YB, kalau Islam tidak dominon dalam PR, apa jaminan bahawa kita tetap boleh laksana Islam bila PR memerintah?

Macam ni lah, dalam isu murtad, kalau Islam tidak dominon, apakah murtad akan dapat dicegah? Sedangkan PKR-DAP nampaknya berdoktrin 'kebebasan beragama'.
.

Soal lagi satu, adakah bila kita bersengkongkol dgn UMNO, Islam akan dominan?

Jawapnya tidak kerana di dalam Barisan NAsional kedudukan PAS akan menjadi LEEEBIHHH lemah.

Juga, kaki putaq macam Ali Zaidan akan kata, lebih baik kita duduk sendiri.

Sekali lagi saya tanya, adakah Islam untung bila PAS duduk sendiri?

Apa untungnya Islam kalau PAS duduk sendiri?

Yang untung kalau PAS bersendirian adalah UMNO keranja pecahnya barisan pembangkang.

Ali Zaidan masih tidak menjawab hujah sdr Khalid Samad:

" PR adalah keputusan Jemaah. Maka, adakah wajar kita melanggar keputusan ini?"

Kalau dah kaki putar alam, memang tak boleh berhenti mengarut.
April 11, 2010 11:13 PM

Kahkahkah teruk Ali Zaidan kena taji dengan Tulang Besi

Ali Zaidan said...

Tulang Besi, kenapa komen aku tak pernah lulus?

Tunggu lah aku jawab rahman. Bukan susah pun. Nampak sangat kamu ni tak reti bahasa.

Mula-mula kata UG dr Singapore, kemudian Israel pulak. Otak tak betul kau ni!

Ali Zaidan said...

1. TB ni pengecut. Saya komen dalam blog dia tak mahu pula dia lulus.

Dah la pengecut. Tak tahu malu pula. Konon ada bukti. Padahal aku dah jawab kejahatan TB dalam blog. Tak tahu malu ke Rahman? Takkan tak jadi CEO sampai gila isim?

2. TB, aku sebut UMNO terlibat secara tidak langsung. Faham tak apa maksud 'secara tak langsung'. Ada pemimpin UMNo yang terlibat. Kurang2 3 pemimpin UMNo singapore yg ada di barisan depan. Antaranya saadon zubir. Rahman Talib jangan jadi bodoh sangat. Patutlah tak boleh jadi CEO!

Sebab tu aku tegur, jgn lawan auta dgn auta. Lawan dgn fakta. Fakta umat islam bersatu tp bukan bawah umno. Rahman talib tak lahir lg masa tu mana dia tahu!

3. Sejak bila pula aku kata kena bersekongkol dengan UMNO baru Islam dominon? ini satu putar alam dari seorang ceo-wannabe. yg aku sebut kuatkan PR dan jadikan islam dominon.

Aku xpernah pula kata PAS kena sendiri? Janganlah seleweng sangat otak kamu ni TB.

Betul Pr ialah keputusan jemaah. Ada ke aku suruh keluar PR? Yang aku suruh Islam dominon dalam PR supaya dasar terjaga.

4. DAP tak pernah sokong Pope. Nampak sangat kau ni budak2. Bukak hansard parlimen September 2006. Teresa Kok bahas usul Salahudin Ayub ttg Pope Benedict.

Tp aku taknak salahkan teresa secara mutlak. Sebab dia bukan islam. Jadi dia tak faham sensitiviti kita. Soalannya, takkan sebab PR maka kita nak biar?

Tu la, mimpi CEO banyak sangat!

5. Yang last sekali bab keputusan Pr dan PAS tu kau kena faham. Jangan ambil secara teknikal. Makna keputusan PR dlm ayat itu ialah PKR dan DAP lah. Jangan jadi bongok sangat. Macammana nak jadi CEO macam ni?