Saturday, March 13, 2010

Attack Khalid Samad sikit... (Part 2)

Masuk siri 2. Saja aku pakai tajuk lama. Malas aku nak fikir tajuk. Nak baca siri satu, sila klik sini.

Entri ni khas aku tulis bagi menjawab artikel Khalid samad berjudul Bukti Kejujuran dan Keikhlasan Terhadap Pakatan Rakyat. Yang mana Khalid memuji PKR sebab pecat YB Zulkifli Nordin demi menjaga keharmonian hubungan Pakatan Rakyat.

Jawapan aku:

1. Hubungan PAS-PKR tak pernah terjejas bilamana YB Zul buat report polis kat kau. Yang terjejas ialah imej kau di mata rakyat dan meninggikan imej dia kepada pengundi atas pagar. Sejak bila pulak wujudnya caci mencaci, maki memaki antara penyokong PKR dan PAS sebab YB Zul buat report kepada kau?

Ini lebih kepada soal pendirian dia dan kau. Kalau kau berani perlekeh enakmen undang2 Islam Selangor, pandai2lah jawab!. Tak ada kaitan dengan PAS pun!

2. Artikel ini mempunyai serampang banyak mata. Salah satu mata jahat serampang ini ialah (sepertimana yang aku faham) bagaikan nak memperli JKD PAS yang hanya bagi amaran kepada YB Dr Hasan. Buktinya ialah kenyataan Khalid iaitu: " Mungkin dengan amaran keras secara bertulis akan dianggap sudah memadai." YB Dr Hasan yg dikatakan merosakkan hubungan PR kan hanya diberi amaran? Even kalau Khalid berniat lain, bukan nak perli JKD, persepsi rakyat melhat sebegitu. Kan Pas recond ni suka sangat main persepsi?

Move on la Khalid! Orang suruh merayu tak mahu. Naik benci aku dengan kau ni.

3. YB Khalid kata tindakan YB Zul itu mencari publisiti murahan.

Aku jawab:

Kau pun sama saja dengan Zul tu. Adik beradik. Kau ni tak ada ilmu agama yang cukup. Tapi dalam bab agama, kau tetap nak menyibuk. Ini ialah tanda2 korup ilmu. Rosaknya agama bila urusannya diserahkan kpd bukan ahli. Kamu bukan ahli. Serahkan kepada ulama yang menyelesaikannya. Biarkan Dewan Ulamak PAS bermuzakarah dgn Majlis fatwa Kebangsaan dlm isu kalimah. Kamu jangan nak menyibuk.

Macam aku pernah kata. Kau dan Zul ni 'adik beradik'. Nampak macam desperate for attention. Hakikatnya, kamu berdua ni dua-dua takdak adab jemaah. Banyak menyusahkan dari menyenang.

4. YB Khalid pertikai laporan Polis YB Zul. Katanya : Sudah lebih 60 NGO UMNO buat laporan, tambah 1 lagi apa bezanya? Lagipun apa yang hendak sibuk-sibuk buat laporan Polis.

Aku jawab:

Ni lah masalah kau Khalid. NGO buat report polis kat kau pasal apa? Pasal sokongan kau kpd penggunaan kalimah allah kpd orang Kristian kan? Zul report Polis pasal kau sebab apa? Sebab kau perlekeh enakmen undang2 Islam. Kan lain tu? JADI MESTILAH ADA BEZA!!

Tak bermakna aku sokong dia report polis kat kau. Nanti ada puak PAS Recond yg payah nak faham pulak.

5. YB Khalid jugak kata YB Zul diam semasa di rumah DSAI dlm perbincangan isu kalimah Allah.

Jawab aku:

Bagusla kalau dia diam. Dalam pertemuan antara NGO dengan DSAI tu, kau ingat sikit ke ilmuan Islam? Ada Cikgu azmi, Dr Farid etc. Tak silap aku Prof Kamal Hassan pun ada. Bila ada 'ahli' dalam perbincangan, buat apa yang 'bukan ahli' nak menggatal tunjuk pandai???

Kau ingat aku tak tahu cerita ke Khalid? Kau ingat aku tak tahu masa mula2 pertemuan tu berlangsung, Anwar dah psiko awal2, macam nak suruh semua orang setuju dengan dia. Kalau tak sebab Cikgu Azmi sound, dah tentu ada kenyataan bersama yg sokong penggunaan kalimah dibuat. Aku masih tak mau cerita konklusi Anwar malam tu. Kalau aku cerita agaknya habis undi muslim kena tarik dr PKR!

6. YB Khalid jugak ada sebut: Walaupun telah diketahui akan diserang UMNO secara bertubi-tubi dan berkemungkinan pula kehilangan undi ‘Melayu yang tidak membaca’, namun Alhamdulillah PAS tetap tegas dengan pendiriannya.

Jawab aku:

Ni masalah kau paling besar. Tiada adab! Aku nak tanya kau, Syeikh Fattah Allam (Ulama' Al Azhar), Prof Naquib Al Attas tu Melayu yang tidak membaca kah? Kalaupun ada golongan tidak sepandangan dengan kau dlm isu kalimah, kenapa dilabelkan golongan2 yang tidak sependapat dengan gelaran sebegitu? Mana adabul ikhtilaf kau Khalid?

Hormatla . Mereka jauh lebih berautoriti. Biarkan ahli yang berbincang. Kau masa berhujah hari tu pun main pakai saja ayat Quran. Padahal konteks ayat tu lain!

Kau kena ingat, keputusan Presiden dlm isu kalimah ialah berdasarkan tiada dalil thawabit yang mengharamkan. Bukan sebab ada dalil yang menghalal dan membenarkan. TIDAK ADA LANGSUNG DALIL THAWABIT YANG MEMBENARKAN KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN BUKAN KEPADA TEMPATNYA.

7. Last sekali aku nak komen, Khalid ada sebut: Hakikatnya, ungkapan “meletakkan PR diparas bahu dan parti sendiri diparas kepala” menggambarkan sikap dan pemikiran yang amat meleset.

Sebenarnya kenyataan kau tu yang meleset Khalid. Kita kena pentingkan jemaah kita dahulu. Aqidah umat dahulu. Kesatuan jemaah kita dulu. Bukan pakatan politik dengan kawan kita nu. Buat apa Pakatan rakyat kuat tapi PAS melukut kat tepi gantang? Buat apa PR tubuh kerajaan kalau ISLAM TIDAK DOMINON??

Boleh tegak ke Islam dalam PR kalau PAS sbg satu2nya parti yang nak buat Islam ni pecah belah?

Pakai falsafah politik sesat kau ni, masa DAP sokong Pope time Pope buat statement kurang ajar kepada Islam dulu, kita kena sokong DAP la kan? Maklum la, persahabatan dengan DAP ni kita kena letak atas kepala. Kalau tak sokong DAP nanti, hubungan dalam PR terjejas. Mampus la kan ahli PAS fikir apa pun.

Bapak sesat falsafah politik ni!

No comments: