Sunday, March 21, 2010

Lagi Blogger Buat Kerja Celaka!

Artikel menarik dari Warkah Daily:

19 Mac baru yang lepas, PAS Bachok, kawasan parlimen yang diwakili oleh YB ustaz Nasaruddin Mat Isa telah mengadakan satu program Majlis Makan Malam Amal yang diadakan nun jauh di Putrajaya bagi mengumpul Dana Komplek Pendidika Islam (KPI) Bachok bersama tiga pimpinan tertinggi PAS iaitu Mursyidul Am, Timbalan Mursyidul Am dan Presiden PAS.

Program yang diadakan di Hotel Marriot Putrajaya itu dibuat berkemungkinan kerana ingin mencapai sasaran derma daripada ramai dermawan kaya-raya yang mendiami Putrajaya dan kawasan sekitar walaupun Bachok berada jauh di Kelantan.

Program itu diselia sendiri oleh Timbalan Presiden PAS, YB ustaz Nasaruddin Mat Isa selaku ahli Parlimen Bachok sebagai Pengarah Program.

Menurut laporan http://ydppasputrajaya.blogspot.com, kehadiran lebih 1000 tetamu ke majlis itu, telah mencapai objektif program bagi mengumpul dana untuk menyiapkan baki 30% pembinaan kompleks yang telah dimulakan pembinaannya pada tahun 2007. Projek yang rasmikan oleh tuan Guru Nik Abd Aziz pada tahun 2007 itu telah diasaskan oleh 3 pimpinan utama PAS kawasan iaitu YB Dato hj Omar Mohamad YB Ustaz Hassan Mahmud serta Almarhum Ustaz Buni Amin Yaakob bakal mengubah lanskap pendidikan di Bachok apabila ia bakal disiapkan kelak dengan perbelanjaan 3.7 juta lagi.

Yang menjadi persoalan WarkahDaily, bukan berita yang disiarkan laman tersebut atau program yang telah diadakan itu. Tetapi ingin memberi sedikit komen ke atas satu persepsi jahat yang cuba dibangkitkan laman-laman tertentu (blogger celaka) yang tidak senang dengan beberapa pemimpin PAS dengan menimbulkan pelbagai cerita dan ulasan yang secara sengaja mencari point untuk menunjukkan kebencian mereka terhadap beberapa pemimpin yang mereka sendiri kelaskan dengan UG walaupun isu UG telah diumumkan tidak berbangkit lagi.

Tetapi, perasaan dendam kesumat, hati yang lebih keras dari pedal ayam, golongan ini masih lagi mencari seribu satu alasan dan cerita agar isu itu boleh dibangkitkan lagi bagi meracuni pemikiran pembaca dan penyokong PAS.

“Menurut sumber-sumber yang dipercayai sewaktu Murshidul Am Pas berucap dalam ucaputama majlis tersebut tidak menyebut langsung nama Ustaz Nasa dalam muqaddimah ucapannya sedangkan nama-nama lain Tok Guru sebut.Hadirin di barisan hadapan majlis merasa terkejut dan masing-masing memandang antara satu sama lain.Mereka 'sut sit sut sit' antara satu sama lain.”, tulis misai merah dalam blognya.


Berdasarkan firasat WarkahDaily, kebarangkalian misai merah adalah seorang yang berpengaruh mungkin. Manakan tidak, tanpa pergi ke majlis berkenaan, hanya bersumberkan ‘sumber-sumber yang dipercayai’ sahaja beliau sudah berani menyiarkan khabar daripada ‘sumber-sumber’ itu. Bermakna, bukan calang-calang sumber yang beliau perolehi, katanya.

Melalui pemahaman WarkahDaily melalui pembacaan di blog misai merah, sengaja atau tidak, beliau ingin menimbulkan satu persepsi buruk terhadap Ustaz Nasaruddin Mat Isa.

“Mungkinkah Tok Guru terlupa? Mungkin juga Tok Guru nak cepat habiskan ucapan jadi tak sempat nak sebut nama Ustaz Nasa atau mungkin juga Tok Guru dah ...hang pa pikiaq sendiri la..sendiri mau ingat”, tulis misai merah lagi.


Kemudian diulas pula oleh pakar propaganda blog, bakaq a.k.a. ~penarik beca dengan tajuk ‘Barangkali Mursyidul Am terlupa’ dalam blognya sambil meletakkan satu ‘berita berkaitan’ yang dilinkkan sumbernya daripada Utusan Malaysia. Dimana kaitannya tidak ketahui tapi mungkin ingin kaitkan dengan ‘isu perpaduan’.

Misai merah dan ~penarik beca telah menimbulkan satu cerita bodoh konon Tok Guru Nik tidak menyebut nama Ustaz Nasaruddin Mat Isa dalam ucapannya di majlis berkenaan walaupun belum dapat dipastikan akan kebenaran khabar yang dipostkan diblog mereka ini.

Bagi mereka, pengisian dan berjayanya majlis berkenaan tidak menjadi ukuran atau dijadikan tajuk berita, tetapi satu benda yang orang tidak ambil ‘pusing’ (tidak ambil peduli) mereka perbesarkan dengan motif, dapat memburukkan Ustaz Nasaruddin. Bagi mereka, menimbulkan persepsi terhadap pemimpin lebih penting daripada menjayakan agenda jamaah.

Dengan hanya berpaksikan ‘sumber-sumber yang dipercayai’ kononnya, mereka coretkan persepsi. Asyik-asyik ‘sumber-sumber yang dipercayai’. Bila mahu menimbulkan persepsi, mesti ‘sumber-sumber yang dipercayai’ digunakan seperti yang mereka dakwa. Namun keabsahan ‘sumber-sumber yang dipercayai’ yang mereka dakwa itu belum dapat dipastikan betul atau tidak.

Bagi Warkahdaily senang sahaja, jika mereka ingin membicara juga benda yang tidak memberi kudis kusta terhadap jamaah itu, WarkahDaily ingin bertanya kembali kepada mereka, kenapa Tok Guru Nik Aziz boleh datang ke program Majlis Makan Malam Amal yang diadakan di Putarajaya itu. Sedangkan program itu dihandle (dikepalai) Ustaz Nasaruddin selaku ahli parlimen kawasan Bachok.

Jika misai merah dan ~penarik beca yang sengaja melaga-lagakan pemimpin PAS, kononnya Tok Guru membenci Ustaz Nasaruddin sehinggakan tidak menyebut nama Ustaz Nasaruddin dalam ucapannya, kenapa pula Tok Guru Nik Aziz sanggup hadir ke majlis berkenaan? Padahal majlis itu, ustaz Nasaruddin Mat Isa merupakan pengarah program. Jika marah, bukan ke lebih elok tak datang terus.

Tapi Tok Guru Nik Aziz bukan seperti yang korang sangkakan. Beliau boleh datang ke majlis itu dan sempat memberi ucapan utama lagi. Bahkan program itu selesai dengan tercapainya objektif program dan dihadiri 1,000 hadirin.

Namun, bagi blogger seperti misai merah, ~penarik beca dan seangkatan dengannya mungkin tidak senang dengan kejayaan program yang dikepalai Ustaz Nasaruddin dan dihadiri pula Tok Guru Nik Aziz. Mereka akan cari apa cara sekali pun bagi menampakkan Tok Guru Nik Aziz dengan Ustaz Nasaruddin tidak sehaluan.

Memang celaka blogger-blogger celaka. Mereka hanya ingin melaga-lagakan pemimpin PAS dengan kata lain ingin mencipta kumpulan-kumpulan tertentu dalam PAS agar PAS dapat ‘dipecah-pecahkan’. Maka senanglah PAS dirobohkan bila usaha jahat mereka ini berjaya.

Apakah mereka ini merupakan ‘perosak-perosak’ dalam PAS yang menyamar ahli PAS dan penyokong PAS agar dapat meruntuhkan PAS dari dalam? Mungkin ini cara terakhir Umno-BN untuk melemahkan PAS dalam menghadapi PRU 13.

Apa yang kita perlu fikir, persepsi yang sengaja ditimbulkan ini diungkit atau timbul selepas Umno-BN kalah teruk dalam PRU 12. Mungkin Umno-BN telah terjaga daripada tidur lena mereka dengan cuba menyerang Pakatan Rakyat secara dalaman.

Modus operandi yahudi ingin menghancurkan Islam dengan memasuki masyarakat dan negara umat Islam dengan penyebaran anasir-anasir jahat melalui ‘budak suruhan’ mereka (program hiburan, permainan online kanak-kanak, filem-filem porno dan sebagainya) dengan harapan dapat melemahkan ikatan umat Islam dengan penciptanya, Allah SWT. Maka Islam menjadi lemah dan tidak kuat lagi.

Bagi yahudi, serangan terhadap umat Islam secara fizikal tidak lagi rasional walaupun masih lagi diperlukan, namun serangan paling hebat yang perlu boleh meruntuh kekuatan umat Islam ialah ‘serangan dalaman’. Sebar anasir buruk dengan menjajah minda anak-anak umat Islam. Maka lama-kelamaan, Islam tidak lagi menjadi kuat. Bukti, sekarang pelbagai gejala-gejala negatif yang berlaku di bumi umat Islam kerana terpengaruh dengan budaya-budaya yang dicelup daripada acuan yahudi.


Artikel berkaitan:

Mengulas artikel Barangkali Mursyidul Am terlupa

1 comment:

Anonymous said...

salam saudara,
saya antara peminat baru blog saudara.
Maaf, teguran ini sebagai muhasabah bersama.
Ingin bertanya, betulkah kerja UMNO yang memporak perandakan PAS dengan menghantar orang seperti TB, penarik beca atau sesiapa pun blogger?
Masalah dalaman PAS, lalu di jadikan seseorang@ sesebuah organisasi sebagai kambing hitam. Sepertinya tidak adil.
Inilah peranan musuh Islam (yahudi, etc) yang mahu kita umat Islam saling bertelagah.....
Mungkin UMNO itu kafir?
nauzubillah..
marilah kita bersatu padu atas akidah islam. Tegurlah dengan berhikmah.
Saya amat mengagumi tuan, namun tuan janganlah jadi seperti yang lain.
Ingat, UMNO adalah musuh politik semata-mata, bukan musuh akidah kita.



ridwanto
www.muhammadridwanto.wordpress.com